שיש משמש אותנו לכל מיני צרכים שונים הקשורים לבית – אם זה כיורים, אם זה ריהוט שיש, אם זה ריצוף ועוד – השיש אהוב מאוד על מרבית האנשים והמראה הסולידי שלו מצליח להתחבר לכולם. יש בשיש משהו יוקרתי ונוצץ שמושך רבים אליו. למרות כל הדברים היפים האלה, השיש נוטה גם להתיישן וכשהוא מתיישן הוא מאבד משמעותית מחינו. אך אל לנו לומר נואש, גם כאשר השיש "מזדקן" תמיד ניתן לעשות חידוש שיש באמצעות הזמנת איש מקצוע מומחה בתחום. כאשר מדברים על חידוש שיש, הכוונה היא שמורידים ממנו באמצעות מכונה את השכבה הקדמית שהתלכלכה והתיישנה, ולאחר מכן ניתן להגיע לרבדים חדשים בשיש שיתנו לנו תחושה שהוא חדש לחלוטין.

חידוש שיש זו אינה פעולה שניתן לעשות באופן עצמאי וחשוב להדגיש זאת על מנת למנוע ניסיונות כושלים – תצטרכו להיות בעלי מכשור מאוד מתקדם על מנת להצליח לבצע את הפעולה על הצד הטוב ביותר, בדיוק כפי שתראו ותבינו בהמשך המאמר.

ליטוש שיש – השלב הראשון בדרך לחידושו של השיש

כבר אמרנו בפסקה הקודמת שלא מומלץ לעשות את הפעולות הללו באופן עצמאי ולבד, אך אין זה אומר שלא כדאי לדעת מה קורה בכל התהליך – בהנחה שתזמינו איש מקצוע לביתכם, מן הסתם שתרצו לדעת מה בדיוק הוא עושה והאם הוא עושה את הדברים כמו שצריך, הידע הזה ייתן לכם את האפשרות לפקח על העבודה ולדעת אם היא נעשית כראוי.

בתחילה, יש למלא בדבק שיש או אפוקסי את כל הסדקים והחורים הקיימים במשטח – הדבק לא יפגע במראה השיש כיוון שהוא מותאם לגוון ולמרקם שלו, כך שאתם יכולים להיות רגועים בעניין.

אחרי שהדבק מתייבש, ניתן להתחיל ולבצע את הליטוש הראשוני. מכונה רבת עוצמה המתבססת על שימוש בלא פחות מאשר אבני יהלום תלטש ותוריד שכבה אחידה ממשטח השיש, לאחר סיום הליטוש הראשון – ככל הנראה תשארנה כל מיני שריטות על המשטח, אך הן תעלמנה לאחר שנבצע את הליטושים הבאים – ליטושים אלו הם חלק בלתי נפרד מחידוש שיש, ורק לאחריהם תושלם מלאכת הליטוש. אך על אף שמלאכת הליטוש הסתיימה, הגיע השלב הבא והלא פחות חשוב…

הברקת שיש ואיטומו מפני נוזלים

כאן אנחנו מגיעים לשלבים האחרונים בכל האמור לחידוש שיש, אך הם לא פחות חשובים מהשלבים הקודמים להם – לאחר שמסתיים הליטוש, חשוב מאוד למרוח סילר על משטח או ריצוף השיש – הסילר הוא חומר איטום היוצר שכבה דקה על המשטח. שכבה זו מגנה באופן מלא על השיש מפני ספיגת נוזלים שפוגעים בו. בנוסף למריחת הסילר, מומלץ לבצע לשיש הברקה קריסטלית. ההברקה הזו תשאיר אותו עם מראה מבריק, נוצץ וחדשני ותחתום את המלאכה כמו שצריך. החומרים המשמשים לביצוע הברקה קריסטלית הם פוליש ווקס או פוליש קריסטל, כאשר יש כאלה שאומרים שעדיף לשים על שיש פוליש קריסטל מאשר פוליש ווקס – כיוון שהווקס יוצר שכבת שעווה שמונעת מהשיש לנשום, ועל כן כדאי שתעשו את השיקולים שלכם.

https://www.morl.co.il

פרטים ליצירת קשר

חדרה, ששת הימים

מור: 050-8438366

mor@morl.co.il