למי שעוד לא יצא להיכנס לכל העולם של ליטוש אבן ושיש ומעוניין לקבל קצת מושג – המאמר הזה בדיוק מיועד. במאמר זה נתמקד קודם כל במוצר הנהדר – סילר מראה רטוב, חומר מיוחד שמסייע לשמר על האבן או השיש מפני ספיגת נוזלים וגם נותן לה מראה רטוב, מבריק ורענן בו בעת. אך לפני שנתחיל בהסברה כיצד למצוא חומר סילר מראה טוב איכותי באמת וכיצד הוא מסייע לנו, עלינו להבין כיצד כל העניין הזה נכנס בתוך התהליך של ליטוש האבן או השיש ובאיזה שלב יש לבצע את מריחת הסילרים.

ניצול מחצבים, האומנם?

על מנת להתחיל להתבונן בכל הנושא ליטוש אבן או שיש עלינו לחזור אין ספור שנים אחורה אל התקופה בה האדם גילה את היכולת לנצל מחצבים לתועלתו האישית. אבן ושיש הן בהחלט רק חלק קטן מסוגי המחצבים המשמשים היום את כולנו, אך הם ללא ספק גם הבולטים והשכיחים ביותר. אלו מחצבים מצוינים שמסייעים מאוד בבנייה מכל סוג שהיא – וכאשר מדברים על ריצוף הבית, הרי שאבן ושיש אלו המחצבים המושלמים לכך. עם זאת, גם לאבן וגם לשיש ישנן חסרונות די בולטים – כאשר הם מתיישנים, צוברים כתמים ולכלוך – הם מאבדים מאוד מחינניותם. בדיוק לשם כך מיועד סילר מראה רטוב – ראשית, החומר מסייע באיטום המחצב לנוזלים שיפגעו בתוחלת חייו, ומעבר לכך הוא גם נותן מראה רטוב, ומבריק שיגרום לכל הבית להיראות כמו מינימום ארמון.

תהליך ליטוש האבן והשימוש בסילר מראה רטוב בתוכו

אין יותר מדי סיבוכים בכל העניין של הליטוש – ראשית משתמשים בדיסק יהלום מיוחד על מנת לחרוץ בין האריחים של המרצפות, לאחר פעולת החריצה – ניתן למלא את הסדקים והחריצים בדבק או אפוקסי שמותאמים היטב לסיטואציה – אלו יהיו בעלי גוון ומרקם המותאמים בצורה ספציפית למבנה המרצפת עצמה. כעת, המשטח שלנו מוכן לפעולת הליטוש עצמה. מכונות מיוחדות המשתמשות במחצב החזק והקשה ביותר בטבע – יהלום, יעברו על המשטח וילטשו אותו עד לקבלת משטח אחד אחיד. לאחר מכן, תשארנה לא מעט שריטות כתוצאה מהליטוש, לכן נצטרך לבצע עוד מספר ליטושים עדינים יותר שיורידו שכבה דקה יותר וישאירו את המשטח חלק ומבריק. כאן נכנסת פעולת מריחת סילר מראה רטוב, כאשר ההחלטה האם לבצע גם הברקה קריסטלית בנוסף לכך תלויה לגמרי בידיכם.

דברים שיש לשים לב אליהם לפני שרוכשים סילר מראה רטוב

  1. סילר הוא קודם כל חומר איטום מפני נוזלים, לכן יש לשים לב שהמוצר מצהיר כי אוטם ב-100% כל סוג של נוזל.
  2. ישנם סילרים שאינם ידידותיים לבתי מגורים ועל כן יש לשים לב שהסילר אותו אתם רוכשים כן נחשב לידידותי. בדרך כלל סילר מראה רטוב מותאם בעיקר לבתי מגורים, כך שלא צריכה להיות בעיה.
  3. שימו לב שמדובר בסילר שמגן גם מפני שחיקה, כך ששכבת הסילר שתיווצר תהיה אמידה גם בנושא הזה.
  4. סילר אמור להגן על הרצפה גם מפני כתמים והשפעות כימיות, על כן נסו לוודאות שאכן מדובר בחומר היעיל גם מהבחינה הזו.

פרטים ליצירת קשר

חדרה, ששת הימים

מור: 050-8438366

050-7808182 :אברהם

mor@morl.co.il