שיש הוא ללא ספק אחד המחצבים המרהיבים והנהדרים ביותר שגילה האדם בטבע. ניתן לראות את זאת בכך שכמעט בכל בית או בניין בעולם ישנו השימוש בשיש במקום מסוים בתוכו. למרות כל זאת, לשיש עצמו ישנו חיסרון אחד גדול ובולט מאוד – הוא ללא אמיד ומחזיק לאורך זמן כאשר הוא בא במגע עם מים, נוזלים או כימיקלים. בדיוק בגלל זה פותח חומר איטום הנקרא סילר לשיש והוא משמש ומסייע להגן על השיש מפני כל אותם חומרים ויוצר שכבה סופגת שסופחת אליה את כל הנוזלים. סילר לשיש משמש בדרך כלל כאקט האחרון במסגרת רשימה שלמה של פעולות המתבצעות במסגרת ביצוע ליטוש שיש. לפני שנתחיל להיכנס לדגשים המרכזיים עליהם יש לשים לב בעת רכישת סילר לשיש, הרי שכדאי שנתמקד מעט בתהליך עצמו של ליטוש השיש ונבין גם כיצד נכנסת מריחת סילר לשיש בתוך כל התהליך כפעולה המשלימה אותו.

שלבי התהליך בליטוש שיש

לפני תחילת עבודות הליטוש עצמן, ישנו הצורך המרכזי לאטום את הנקבוביות והסדקים הקיימים באופן טבעי שיש בצורה מלאה. איטום זה מתבצע בתחילה תוך כדי שימוש בדבק מיוחד או אפוקסי. במידה ומדובר במרצפות, ישנו גם הצורך לחרוץ את הפוגות שבין האריחים באמצעות דיסק יהלום בעובי של עד כשני מילימטרים. לאחר שסיימנו לאטום את השיש, מומלץ לחכות לפחות שבוע וחצי או שבועיים בטרם נתחיל בעבודות הליטוש עצמן, כך שהשיש יספיק להתייבש ולהתייצב בצורה מלאה.
כעת, אנו מגיעים לשלב המרכזי במסגרתו נעשה שימוש במכונות מתקדמות שמלטשות באמצעות יהלומים (המחצב החזק ביותר הטבע( את השיש. הליטוש הראשוני נעשה באמצעות אבן גסה שיוצרת משטח אחיד לעבודה עליו. לאחר מכן יוכלו להתבצע ליטושים עדינים יותר שיסירו שכבה דקה מהשיש וידאגו להעלים את כל השריטות והכתמים שהצטברו כתוצאה מהליטושים הראשוניים.
לאחר מכן מגיע השלב בו סילר לשיש נכנס לתמונה. החברה המספקת את השירות צריכה למרוח סילר לשיש על כל משטח העבודה ובכך לסיים את העבודה כמו שצריך. וודאו עם החברה שממנה רכשתם את השירותים כי היא מספקת במסגרת השירות מריחת סילר לשיש וכי הסילר מכיל את המאפיינים הבאים…

דגשים חשובים על סילר לשיש:

  • – הוא צריך לספק הגנה של מאה אחוז מפני חלחול וספיגה של נוזלים במרקם השיש.
  • – הוא צריך להיות ידידותי לסביבה בטח לשימוש בסביבת מגורים.
  • – הוא צריך להיות בעל הגנה גבוהה מפני שחיקה כך שהציפוי שהוא יוצר יחזיק מעמד לאורך זמן.
  • – הוא צריך למנוע היווצרות כתמים ולהגן על מרקם השיש מפני השפעות כימיות שונות.

יש להקפיד מאוד בבחינת כל הפרמטרים הללו ולוודא שרכשתם סילר לשיש בעל איכות גבוהה, כיוון ששימוש בחומר באיכות ירודה יכול לא רק שלא לסייע בהגנה על השיש, אלא גם לפגוע בו.

פרטים ליצירת קשר,הזמנת מוצרים ושירותים

חדרה, ששת הימים

מור: 050-8438366

mor@morl.co.il