כשחושבים על זה, מרצפות הבית הן החלק הכי פעיל בו. אנו כל הזמן פוסעים, רצים, יושבים, שוכבים, אוכלים וזזים עליהן – וכתוצאה מכך מן הסתם, המרצפות נוטות להתיישן מהר והמראה שלהן לא בדיוק מסביר פנים. בתים רבים בישראל ובעולם כולו מכילים ריצוף שבפוטנציאל שלו היה יכול להיות מרשים ביותר, אך כיוון שבעלי הבית ככל הנראה לא ידעו כיצד ניתן להפיק ממנו את המיטב – הם נשארו עם ריצפה מתיישנת, מלוכלכת ולא קרובה אפילו להיות מבריקה, גם אחרי השטיפה החמישית באותו החודש. למרות כל זאת, גם ריצוף קיים ניתן להפוך למרהיב וזאת באמצעות הפעולה של חידוש מרצפות. שירות זה ניתן להשיג בפנייה לאיש מקצוע בעל המכשור הדרוש לכך. לאחר שנוריד שכבה מסוימת מהמרצפות באמצעות השימוש בשירות, נוכל להפוך אותה לחדשה לחלוטין ואף להגן עליה בכל מיני אמצעים עליהם נלמד בהמשך המאמר. אבל לפני זה, נתחיל בכל התהליך של חידוש מרצפות ובה בעצם קורה שם…

חידוש מרצפות – התהליך המלא, שלב אחרי שלב

המלצנו בתחילת המאמר שלא לבצע את התהליך הזה באופן עצמאי, אך ישנה בכל זאת חשיבות שנדע מה כורך בתוכו התהליך, כך שנוכל לפקח על איש המקצוע שהזמנו לבית ולדעת אם הוא עושה את עבודתו נאמנה. אז למה אנחנו מחכים, בואו נתחיל…

כאשר מדובר בחידוש מרצפות, צריך קודם כל לחרוץ את הפוגות שבין האריחים באמצעות דיסק יהלום. לאחר פעולת החריצה, נצטרך לדאוג לכל עניין הסדקים והחריצים הקיימים באופן טבעי במרצפת. סדקים אלו ימולאו על ידי איש המקצוע באמצעות דבק מיוחד או אפוקסי. יש לציין כי אין כל סיבה לדאגה כי הדבק יפגע במראה של המרצפת, צבעו וגוונו של הדבק מותאמים לאילו של המרצפת ולא ניתן יהיה בכלל להבחין בו.

לאחר סיום ההדבקה יש להמתין עד שהדבק יתייבש, אין להתחיל לבצע את פעולות הליטוש לפני שהדבק יבש לחלוטין. וכעת אנו מגיעים לחלק המשמעותי בחידוש וגם ליטוש מרצפות . פעולת הליטוש נעשית באמצעות מכונה מיוחדת המלטשת באמצעות אבני יהלום כל חומר אפשרי. כזכור, יהלום זהו המחצב הכי קשה בטבע, כך שהוא מסוגל להתמודד עם כל חומר באשר הוא – כמה שלא יהיה קשה. הליטוש הראשוני ייתן לנו משטח אחיד וחלק, אך עדיין, כתוצאה ממנו תיווצרנה מעט שריטות על המשטח ועל כן יגיעו הליטושים הבאים שיורידו שכבה דקה יותר מהמרצפות ויעלימו את השריטות כליל. הליטושים הבאים ייעשו עם אותה המכונה, רק שהיא תשתמש בטכניקה אחרת של רשתות יהלומים – אלו מורידות באופן אוטומטי שכבה דקה יותר מהמחצב.

ואיך אפשר לבצע חידוש מרצפות מושלם בלי…

הברקה קריסטלית ואיטום בסילר. ההברקה תדאג לכך שהמרצפות תהיינה כל כך נוצצות ומבריקות שייתכן ותחשבו שאתם גרים בארמון בקינגהאם. השימוש בהברקה נעשה בחומרים דוגמת פוליש ווקס או פוליש קריסטל. באשר לסילר, זהו חומר איטום שמטרתו העיקרית היא קודם כל למנוע ממים לחלחל לתוך האבן של המרצפת ולפגוע בה בתווך הרחוק.

פרטים ליצירת קשר

חדרה, ששת הימים

מור: 050-8438366

mor@morl.co.il