השימוש במחצב הנקרא "אבן" נעשה בכל כך הרבה מקרים על ידי האדם. המחצב האדיר והנשגב הזה מסייע לנו לבנות כל מיני דברים המשמשים אותנו בצורה משמעותית בחיים. אין זה נתפס עד כמה משמעותית האבן בחיינו ואם היינו עוצרים רגע ומנסים להבין זאת, כנראה שהיינו מעריכים את העניין. כאשר מדברים על שימוש באבן לצורך ריצוף הרצפה, גם כאן ישנה משנה חשיבות לנתינת תשומת לב לאבן עצמה. אבן שמתיישנת היא אבן שבדרך מאבדת משמעותית מחינה ועל כן יהיה חשוב לבצע ניקוי אבן על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר. ניקוי אבן זוהי איננה פעולה מסובכת כלל ועם המכשור הנדרש ואיש המקצוע הנכון, תוכלו תוך מספר שעות לנקות כתמים ששנים רבצו על מרצפות האבן שנמצאות בביתכם. חשוב להדגיש שפנייה לאיש מקצוע בנושא היא בגדר חובה ולא פריבילגיה, ניסיונות לבצע ניקוי אבן לבד יעלו בדרך כלל בתוהו ויכולים להיסב לכם נזק משמעותי.

המחשבה לנסות לחסוך בכסף היא בדרך כלל נכונה, אך לא בנושא הזה של ניקוי אבן \ניקוי שיש.

כיצד מתבצע ניקוי אבן הלכה למעשה – כל התהליך

ניקוי אבן מתבצע באמצעות מכונות ליטוש מיוחדות המורידות שכבה דקה מהאבן ומסירות באמצעותה את הכתמים והלכלוך שהצטברו במשך שנים, גם אם הם הכתמים הקשים ביותר. השכבה הדקה המוסרת מהאבן לא פוגעת כלל באבן עצמה כיוון שמדובר באמת בשכבה עדינה ביותר. המכונות המלטשות פועלות באמצעות שימוש ביהלומים, שכן היהלום הוא המחצב הקשה והאמיד ביותר בטבע ועל כן השימוש בו במקרה הזה מאוד אפקטיבי. באמצעות המכונה תוכל להיות לנו שליטה ברורה עד לאן נרצה ללטש את האבן וכך נוכל לבחור לבצע ליטוש עדין במסגרת הפעולה של ניקוי אבן. איש המקצוע שתזמינו לביתכם ידע בדיוק כיצד לתפעל את המכונות ולבצע את התהליך על הצד הטוב והיעיל ביותר. חשוב להדגיש שבמסגרת התהליך, נדרש קודם לאטום ולמלאות את כל החורים והסדקים הקיימים באבן תוך שימוש בדבק מיוחד או אפוקסי. דבק זה בעל מרקם, צבע וגוון המותאמים למרצפת, כך שאין סיבה לחשוש שהוא יפגום במראה האבן. אחרי שהדבק מתייבש, ניתן להתחיל וללטש אותה, כאשר בסיום – האבן תהיה נקייה.

האם כאן התהליך מסתיים? ממש לא

אם חשבתם שלאחר שנלטש את האבן ונוריד ממנה שכבה עדינה סיימנו עם כל התהליך של ניקוי אבן, הרי שטעות בידיכם. לאחר שנסיים את הליטוש, נוכל להתפנות למרוח פוליש ווקס או פוליש קריסטל על האבן ולמעשה לבצע עליה הברקה קריסטלית. חלק זה ישווה מראה חלק, מבריק ונוצץ לאבן ויחדש אותה בצורה מלאה. אם בתחילת הדרך הייתם עם מרצפות אבן מלוכלכות ומלאות כתמים שהצטברו מזה שנים – בסיום התהליך תישארו עם אבן חדשה לחלוטין – חלקה ומבריקה.

כל התהליך לא עולה יותר מדי כסף והמחיר הקיים בשוק זמין לכל כיס, אין כל ספק שכל זה ישתלם בסופו של דבר לשיווי מראה מרהיב למרצפות הבית – מה שישפיע על כל תחושת השהייה בו.

פרטים ליצירת קשר

חדרה, ששת הימים

מור: 050-8438366

mor@morl.co.il